vineri, 27 august 2010

[pauza-de-boala-altuia]

Am sarit postarea cu balbele indienilor in engleza de martea asta. (O alta Ana-Maria decat cea despre care am postat curand, si ea tot cam la fel de proaspata in India, imi spunea ca ar trebui sa ne scriem pe cv in dreptul limbilor straine cunoscute:
engleza
engleza indiana
...
)
Luca, celalalt strain care lucreaza in aceeasi companie cu mine, s-a imbolnavit in timp ce calatorea cu iubita lui prin India. A ajuns inapoi in oras cu febra. Marti m-a speriat pentru ca efectiv "curgeau apele pe el non-stop" si, ca sa economiseasca niste bani, nu a mers la doctorul pe care i-l mai recomandase o data seful nostru si care ii luase cam dublu fata de a doua lui alegere pt consultatie.
[intre timp mi-a explicat ca doctorul sefului nostru are MBA si de aia e mai scump. a? adica is si doctori care poarta titlul de doctor si care practica, dar care au alt nivel de studii decat altii? Ah, suntem in India, ok.]

Asa ca i-a spus dupa o analiza de sange ca are "ceva viral" (ii mai spusese acelasi lucru acleasi doctor unei altel colege cu cateva zile in urma, iar manifestarile bolilor celor 2 erau atat de fiferite incat mie mi-a fost clar ca tre investigat mai serios). Combinat cu faptul ca in calatorie Luca a trecut prin Delhi, doctroul-fara-MBA i-a spus ca are (din relatarile lui Luca) dong-fever. Eu comunic ingrijorata sefului chestiunea, la care el se uita la mine brusc si sare ca ars, zice ceva cu "Dong yu" si ca se moare din asta si ca nu exista tratament. Dupa ce ne mai calmam nitel, isi suna o ruda care e medic si confirma faptul ca nu exista dong fever si ca, intr-adevar, cea mai apropiata boala de numele asta ar fi cea cu care ma speriase mai devreme.
Cu argumentul asta a doua zi ii scot pe Luca si pe prietena lui din apartament si luam soferul, mergem la doctorul-cu-MBA, care ii tot subliniaza ca din analize reiese ca are intra-devar ceva viral, ca intr-adevar in Delhi la sfarsit de muson e probabil sa iei boala respectiva, insa ca faptul ca a luat paracetamol cu pumnul, ca in sangele lui nu prea se nasc globule albe si in caz ca nu are febra aia a si intarzia sa faca ce e bine luand tratamente care sa ila jute sa lupte cuceva ce nu are... e cazul sa is repete analiza de sange.
Zis si facut, doar ca italianul nostru iese cu o falca mai in pamant ca tre sa dea cam 25 si ceva dolari pe analiza, in conditiile in care la primul doctor daduse cam 11. Il intreb daca e aceeasi analiza, mormaie si face ochi mari si suparati. Pe drum inapoi spre casa imi spune totusi ca i-a luat si urina, ca ii verifica si nush ce la sange, ca ii face si testu specific pt febra respectiva si pe mine ma apuca nervii ca asta era oricum dintotdeauna atitudinea lui generala - nu ma intereseaza banii cand is bolnav, da iti scot ochii daca ceva e mai scump, chit ca nu esti tu doctoru care taie chitanta si chit ca e evident de mai buna calitate ala mai scump.

Ca sa am ego-ul impacat ca am avut dreptate in za matter, in cateva ore aflam ca are de fapt malarie si ca sistemul lui imunitar se dusese in pamant in timpul fataielilor si ca tre internat in aceeasi seara.

Iar eu voiam sa ma uit de saree ca se termina perioada de reduceri anuala care e cam peste tot la mai toate. Si m-am uitat nitel, ce-i drept :)

Da, deci pe scurt (credeti-ma, chiar pe scurt), de asta am sarit deliciile alea indo-englezesti de scriere. Dar mai vine o marti;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu